.

ُSIEM

SIEM چه کاری انجام میدهد

SIEM چه کاری انجام می دهد؟

فناوری SIEM اطلاعات مربوط به امنیت را از سرورها، دستگاه‌های کاربر نهایی، تجهیزات شبکه، برنامه‌ها و همچنین دستگاه‌های امنیتی جمع‌آوری می‌کند. راهکار‌های سیستم مدیریت اطلاعات و رویدادهای امنیتی یا SIEM داده‌ها را به دسته‌های مختلف تقسیم می‌کند و هنگامی که یک مشکل امنیتی بالقوه شناسایی می‌شود، با توجه به سیاست‌های از پیش تعیین‌شده، یک هشدار ارسال کرده یا به آن مشکل پاسخ می‌دهد. تجمیع و تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده در سراسر شبکه، تیم‌های امنیتی را قادر می‌سازد تا تصویر کلی را ببینند، رخنه‌ها یا حوادث را در مراحل اولیه شناسایی کنند و قبل از وارد شدن آسیب به آن پاسخ دهند.

داده‌ها را به دسته‌های مختلف تقسیم می‌کند و هنگامی که یک مشکل امنیتی بالقوه شناسایی می‌شود، با توجه به سیاست‌های از پیش تعیین‌شده، یک هشدار ارسال کرده یا به آن مشکل پاسخ می‌دهد. تجمیع و تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده در سراسر شبکه، تیم‌های امنیتی را قادر می‌سازد تا تصویر کلی را ببینند، رخنه‌ها یا حوادث را در مراحل اولیه شناسایی کنند و قبل از وارد شدن آسیب به آن پاسخ دهند.

مزایای SIEM

SIEM چه مزایایی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد؟


زمان شناسایی تهدیدها را به میزان قابل توجهی کوتاه می‌کند و آسیب ناشی از آن تهدیدها را به حداقل می‌رساند.

SIEM یک نمای کلی از محیط امنیت اطلاعات یک سازمان ارائه می‌دهد و جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات امنیتی برای ایمن نگه داشتن سیستم‌ها را آسان‌تر می‌کند. تمام داده‌های یک سازمان را به یک مخزن متمرکز انتقال می‌دهد تا دسترسی به آن‌ها به شکل ساده‌تری انجام شود.

شرکت‌ها می‌توانند از SIEM برای موارد مختلفی که حول داده‌ها یا ساخت گزارش‌ها قرار دارند استفاده کنند که از مهم‌ترین آن‌ها باید به برنامه‌های امنیتی، گزارش‌های ممیزی و انطباق، هلپ‌دسک و عیب‌یابی شبکه اشاره کرد.

SIEM از حجم زیادی از داده‌ها پشتیبانی می‌کند تا سازمان‌ها بتوانند از طریق الگوریتم‌های هوشمند به شکل دقیقی بینش لازم در ارتباط با شبکه و مباحث امنیتی به دست آورند.

SIEM تشخیص تهدیدات و هشدارهای امنیتی را خودکارسازی می‌کند که نقش مهمی در شناسایی زودهنگام تهدیدات دارد. این مسئله می‌تواند تجزیه و تحلیل دقیق  را ساده‌تر کرده و اطلاعات خوبی در ارتباط با جرم‌شناسی دیجیتالی در اختیار سازمان‌ها قرار دهد.

شرکت تحلیلگران صنعت هزاره آمادگی پیاده سازی SIEM بر بستر نرم افزار Splunk را دارا میبشد.